ד"ר שרית כהן

מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית

פיסול פנים בשיטה וקטוריאלית

תחום הצערת הפנים בטכניקות זעיר פולשניות תופס תאוצה משמעותית בשני העשורים האחרונים עם התפתחות ניכרת. בעבר, הגישה הרווחת הייתה מילוי דו ממדי של קמטים, לדוגמא מילוי של הקמטים בין האף לפה, ובין הפה לסנטר. אולם מניפולציות דו ממדיות בפנים מתבגרות אינן מענה מספק להשבת מראה צעיר תלת ממדי לפנים. הכרה בחשיבות של מילוי נפחים, ללא ספק, סללה את הדרך לטכניקות שהבליטו את הממד השליש בהצערת פנים-נפח. כך שהשלב הבא בהצערת הפנים התמקד במילוי נפח שאובד עם הגיל לדוגמא מילוי לחיים או רקות, כלומר מתן מענה תלת ממדי.

פיסול פנים בשיטה וקטוריאלית - עידן חדש בהצערת פנים

גישה מתקדמת זו תרמה למראה פנים משופר אולם הטיפול הינו פרטני באזורי פנים עם אובדן נפח בלבד, אינו נותן מענה ליחסי הגומלין בין המרכיבים השונים של הפנים ואינו פותר את גורם הבעיה, צניחת רקמות הפנים.

גישה חדשנית, שהוצגה על ידי ד"ר כהן שרית בכנסים בינלאומיים הינה פסול פנים בשיטה וקטוריאלית, כלומר בהתאם לוקטורים (קווי הכח) האחראים לצניחת הפנים. גישה זו מאפשרת שחזור של קו מתאר צעיר ע"י מיקום מחדש של הרקמות שצנחו, כאשר כיוון ההזרקה הינו קרדינלי ולא רק הנפח. ההתייחסות הינה, אם כן, לארבעה מימדים כלומר מתן מענה כוללני ומדויק להתבגרות הפנים, אובדן הנפח וכיוון הצניחה. הטכניקה החדשנית מבוססת על אפליקציה של חוקים מתמטיים (חוקי הוקטורים) והחוק השלישי של ניוטון (חוק פעולה -תגובה) – כך ניתן לנגוד את כיוון הצניחה ואת עוצמתה.

בבסיסה של השיטה – חיזוק שלוש הרצועות התומכות, אותן רצועות המהדקות את הרקמות לפנים ומשוות לו מראה צעיר ואסתטי. עם הגיל חלה התרופפות של רצועות אלו, התרופפות שאחראית לצניחה של רקמות בפנים. כך ,התרופפות של הרצועה התומכת בצידי הגבה גורמת לצניחה של זנב הגבה ואחראית למיקום נמוך של הגבה בגיל המבוגר.
היחלשות הרצועות הממוקמות על פני עצם הלחי גורמת לצניחה של הלחי לכוון מרכז הפנים והתוצאה העמקה של חריצים בין האף לפה. התרופפות של הרצועות במרכז הלחי תורמת להופעת מלאות ב2 צידי קו הלסת, מעין "מראה בולדוג" מבוגר ולא אסתטי.
התוצאה הינה מראה צנוח ומבוגר: צניחת גבות, חריצים בין האף לפה, מלאות בקו הלסת וקו מתאר מלבני ומאורך של הפנים.

פסול פנים בשיטה וקטוריאלית מאפשר התייחסות כוללנית לכל מרכיבי ההתבגרות (צניחת רקמות, אובדן נפח) ולכל מרכיבי הפנים כלומר לכל שלישי הפנים(גבה, לחי ולסת). באופן כזה ההזרקה מעודדת ייצור קולגן עצמוני על פני שטח נרחב יותר בפנים ולהזרקות חוזרות ונשנות אפקט מצטבר. זוהי גישה ארבע ממדית המשלבת תפיסה אומנותית וראייה תלת מרחבית.

פיסול פנים בשיטה וקטוריאלית מיועד גם למטופלים שאינם יכולים לעבור התערבות ניתוחית בשל מצבם הבריאותי, מטופלים החוששים מניתוח, אלו המבקשים תוצאה מהירה לפני אירוע חשוב וכן מטופלים המעוניינים בסימולציה של ניתוח לפני התערבות ניתוחית.
ההזרקה עצמה מבוצעת ע"י קנולות, מחט קהה ולא חדה המסייעת למזעור הטראומה הרקמתית ומאפשרת הזרקה נטולת כאב. המילוי מתבצע באמצעות הזרקה של נגזרות של חומצה היאלורונית בעלות סמיכות גבוהה. חומרים אילו בטיחותיים שכן כידוע חומצה היאלורונית הינה מרכיב טבעי של המשתית החוץ תאית בשכבת העור המרכזית, הדרמיס.

תוצאות ההזרקה בשיטה וקטוריאלית מעידות כי באמצעות השבת הנפח למיקום המקורי ניתן לשוות לפנים מראה מלא וצעיר ולפיכך אסתטי יותר.
שיטה זו מאפשרת הרמת פנים עם אפקט של ניתוח אולם ללא הסרת עודפי עור. בניגוד להתערבות ניתוחית ,פיסול פנים בשיטה וקטוריאלית מאפשרת חזרה מהירה לשגרה היומיומית . ההזרקה מתאימה לנשים וגברים כאחד ולטווח גילאים רחב ובלבד שמרכיב הצניחה אינו משמעותי מאוד וללא עודפי עור ניכרים, שכן במקרה כזה הפתרון האולטימטיבי הינו ניתוח לפיסול פנים.

לשיחה חוזרת עם נציגת הקליניקה אנא מלא/י פרטיך: